Srpsko-ruski pekarski poslovni forum
23. aprila održaće se Srpsko-ruski pekarski poslovni forum „Proizvodnja. Trgovina. Investicije. Saradnja“. Organizatori su Ruski savez pekara i Unija pekara Srbije, koji se pozicioniraju kao „moralni garanti ugovora između privrednih subjekata dve zemlje“.
Organizacija događaja protekla uz pomoć Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine i Privredne komora Srbije, Ministarstva poljoprivrede i Saveta Federacije Ruske Federacije, Ambasade i Trgovinske misije Ruske Federacije u Srbiji.
Prema rečima predsednika RSP Dmitrija Semenova, za učešće na poslovnom forumu prijavilo se više od 100 kompanija, od kojih je oko 30 ruskih. A jedan od najznačajnijih događaja trebalo bi da bude potpisivanje Sporazuma o saradnji i interakciji između Ruske saveza pekara i Unije pekara Srbije.
Generalno, ceo program poslovnog foruma je mega-zasićen. Planirane su posete srpskim fabrikama, pekarama i, naravno, velika poslovna konferencija.
Na prvoj sesiji, posvećenoj trgovinsko-ekonomskim odnosima dveju zemalja, učesnici će razgovarati o vladinim programima podrške ovakvim kontaktima, poreskom i carinskom zakonodavstvu, logistici, karakteristikama licenciranja i sertifikacije proizvoda pekarskih preduzeća, sastojcima i mašinstvu i upoznaće se i sa organizacijama koje pomažu našim kompanijama da razvijaju svoje poslovanje u Srbiji.
U okviru sesije „Sastojci i aditivi u hrani” biće zajedničko predstavljanje tržišta sastojaka Srbije i Rusije, kao i diskusija o problemima i perspektivama saradnje u njihovom snabdevanju.
Savremeno mašinstvo, oprema, inženjerska podrška i pakovanje jedna je od glavnih tema poslovnog foruma, oblasti koja je važna za razvoj i za Rusiju i za Srbiju. Kao i savremene tehnologije za zamrzavanje pekarskih i konditorskih proizvoda, koje omogućavaju isporuku svežih proizvoda do krajnjeg potrošaća skoro na bilo koju udaljenost. Pekari će razgovarati i o specifičnostima školovanja pekara i tehnologa u dve zemlje, mogućnosti stvaranja škola za obuku pekara industrijske proizvodnje uz učešće RSP, trendovima na tržištu pekarskih proizvoda namenjenjim mladjoj generaciji i, naravno, rastućoj posvećenosti stanovništva zdravoj ishrani, što direktno utiče na asortiman proizvoda pekarskih preduzeća.